PlayStation 3 PC PlayStation 4 Xbox One

Grip Games

Terrible Posture Games

€14.99

07-04-2015

Tower of Guns (Review)

Tower of Guns is een aparte game, om het nog lichtjes uit te drukken. Een first person shooter/bullet hell hybride. Je doel is simpel, overleef het level en versla de eindbaas. Dat doel uitvoeren daarentegen is niet altijd even simpel.

Déja-vu?

Voor je aan een spel begint kan je een wapen en een vaardigheid kiezen. De wapens verschillen nogal sterk van elkaar. Zeker voor een simpel spel als dit. In het begin heb je weinig keuze maar naarmate je vordert in het spel speel je meer wapens vrij. Hetzelfde geldt voor de vaardigheden. Eens je aan een sessie begint valt het je meteen op dat je in een onbekende omgeving terechtkomt. Dit gevoel ga je elk spel krijgen aangezien alle levels willekeurig worden gegenereerd. De levels vanbuiten leren is dus geen optie in deze game.

Learn to love your triggers

Het duurt ook niet lang voor je beseft waar je aan begonnen bent. Kogels, raketten en allerlei andere projectielen beginnen je heel snel om de oren te vliegen. Daartegenover heb jij dan wel weer oneindig veel kogels om je te verweren. Je vijanden laten ook geld en punten vallen waarmee je je wapen upgrade en andere vaardigheden kan kopen. Een verhaal heeft het spel niet. Telkens je aan een level begint krijg je wel een korte dialoog te lezen. Deze zijn ook elke keer anders, en bevatten wel altijd wat humor. Zo heb ik bijvoorbeeld gespeeld als een “80’s Bro” en bevatte de dialoog met een andere “bro’” niets anders als het woord, je raad het misschien al, “bro”. Dit is natuurlijk enkel en alleen bedoelt om tenminste een klein beetje inhoud toe te voegen. Voor de rest moet je er niets achter gaan zoeken.

Missie geslaagd?

Tower of Guns is een spel dat je niet al te serieus mag nemen. Het dient om af en toe eens te spelen en simpelweg je verstand op 0 te zetten en eens lekker te knallen. Verwacht geen mooie graphics, die zijn er niet. Het spel heeft hier en daar ook last van serieuze difficulty spikes. En na een tijdje begint het spel, ondanks de willekeurige levels, toch wat repetitief aan te voelen. Maar als een klein tussendoortje is dit zeker geen slechte investering.

3/5