PlayStation 4 Xbox One

2K Games

Gearbox Software

€59.99

24-03-2015

Borderlands: The Handsome Collection (Review)

Met The Handsome Collection brengt 2K Games ons een knaller van een bundel. In The Collection vind je Borderlands 2 en Borderlands: The Pre-Sequel. Bovendien krijg je ook nog eens alle DLC packs van deze 2 last-gen shooters er bij. Dit alles houd je gegarandeerd enkele uurtjes zoet.

Mass murder simulator 2015

Voor diegenen die niet bekend zijn met Borderlands, laat ik even een korte opsomming van deze knappe fps-serie geven. In Borderlands speel jij als een Vault Hunter. Je hebt de keuze uit een paar bepaalde characters, elk met hun eigen sterke en zwakke punten. Dit zorgt ervoor dat je het spel kan spelen zoals jij het wilt. Vanaf de intro cutscene merk je ook meteen op dat het een spel is dat zichzelf niet al te serieus neemt. Het zit boordevol humor, de ene dialoog al wat volwassener als de andere.

Verwacht ook geen traditionele glimmende graphics. Het spel draait op cell-shaded graphics. Deze passen ook bij het spel, en zijn minstens even mooi, hetzij wat minder blinkend. Zoals eerder vermeld, is het dus een first person shooter, maar dan wel één met wat verborgen talenten. Naarmate je meer quests voltooid en vijanden uitmoordt, krijg je exp en kan je van je personage een nog grotere killing machine maken. Dit gaat uiteraard gepaard met betere uitrusting. Borderlands staat bekend voor hun bijna-oneindig aantal wapens en gadgets. Dit is ook een cruciaal punt van de games; betere loot vinden! Van dit alles kan je alleen genieten of co-op met je vrienden.

Bericht aan de veteranen

Voor zij die wel al eerder Borderlands hebben gespeeld, vrees niet, jullie ben ik niet vergeten. The Handsome Collection bevat dus de 2 games waar Handsome Jack zijn verschijning in maakt. Hierbovenop krijg je ook alle DLC-packs. De terugkerende fans weten zo al dat de herspeelbaarheidsfactor van deze games heel hoog ligt. Dit is vooral te wijten aan de verschillende klassen waarmee je kan spelen. Dankzij de DLCs komen er bovenop de 4 standaard personages nog eens 2 extra bij per game. Dit gekoppeld aan de uren aan extra content maken van deze bundel bijna een heel andere game. Personages van de vorige generatie kunnen ook worden overgezet, dus je kan gewoon verdergaan van waar je gebleven was. Oh, en er zijn ook nog de nieuwe HD graphics die me niet echt waren opgevallen, maar het was dan ook weer een heel tijdje geleden dat ik nog eens op Borderlands heb zitten knallen.

Het verdict

Borderlands: The Handsome Collection bevat zo ongelooflijk veel content dat deze pack in principe veel meer omvat dan slechts “2 games voor de prijs van 1”. Gamers die één of geen van de beide games hebben gespeeld, zullen zeker en vast aan hun trekken komen. Zelfs zij die ze wel allebei hebben gespeeld maar zonder de extra content, slaan ook nog hun slag met deze game. En zij die wel alles al hebben gespeeld zijn er een beetje aan voor de moeite. Maar zo zal het wel altijd zijn met HD remakes. Moest The Pre-Sequel minder last hebben gehad van de occasionele performance issues dan zou de score zo goed als perfect zijn geweest. Desondanks een topprestatie van 2K Games, zeker een aanrader!

4/5