De mensen van Defiant Development combineren hun liefde voor card-en boardgames, Dungeons & Dragons en fantasy RPG's in het verfrissende Hand of Fate.

Defiant Development

Defiant Development

€14.99

17-02-2015

Hand of Fate (Review)

Hand of Fate lijkt een game op maat gemaakt voor liefhebbers van card- en boardgames, Dungeons & Dragons en role-playing video games. De ontwikkelaars proberen het beste uit al deze werelden te combineren, maar het resultaat blijkt te mager uit te vallen om van een succesverhaal te spreken

Veel ideeën

Het concept van Hand of Fate is nochtans origineel. De game plaatst je tegenover een soort dungeon master die je uitnodigt zijn sterkste krijgers te verslaan. Dit doe je door middel van een kaartspel te spelen waarbij je deck is opgebouwd uit locaties, vijanden, items en events. De dungeon master verhaalt bij elke kaart die wordt omgedraaid wanneer je pion beweegt. Wanneer je een vijand tegenkomt, mag je met je personage het gevecht aangaan

De andere kaarten laten je winkels bezoeken, personages ontmoeten, locaties verkennen op zoek naar schatten of geven je items zoals wapens, goud en uitrusting. Je deck kan je naar believen aanpassen en zo bepaalde kaarten die je liever niet tegenkomt eruit laten. Enige vereiste is dat er steeds een goede balans is tussen de soorten kaarten. Nieuwe kaarten krijg je door bazen te verslaan of bepaalde queestes te vervullen

Weinig content

Door het gebrek aan een diepgaand verhaal en de repetitieve structuur van het spel, krijg je echter snel het gevoel dat je alles snel gezien hebt. De toevoeging van nieuwe kaarten zorgt wel voor enige variatie, maar de structuur blijft steeds hetzelfde. Je vecht tegen een aantal vijanden, je doorloopt een kerker met valkuilen of je krijgt een kaart waar je een bepaalde keuze moet maken. Bovendien zijn de gevechten simpel uitgewerkt en kunnen ze stroef verlopen

Naast de verhaalmode, heb je ook nog een zogenaamde 'Endless mode' wat eigenlijk hetzelfde is als een level uit de verhaalmode maar dan volledig willekeurig opgebouwd en zonder einde. Uiteindelijk blijkt Hand of Fate dan ook eerder als een snelle snack te zijn dan een volwaardige maaltijd, die je af en toe zal bezigen om even tussendoor een potje te spelen.

2/5