Infinite State Games

€3.49

08-03-2016

Don't Die Mr. Robot (Review)

Mr Robot is een robotje dat graag exploderend fruit eet. En graag in leven blijft. Kan jij hem helpen zijn dagelijkse dosis vitamientjes te eten en hem zo in leven houden?

Explosief fruit

Het principe van Don’t die, Mr Robot is zeer simpel. Zorg dat je niet geraakt wordt door de vijand door te ontwijken en geef Mr Robot wat exploderend fruit te eten. Dat fruit explodeert, echt waar, en vernietigt daarbij elke vijand in de buurt. Als er nog ander fruit in de buurt van de explosie is, explodeert dat fruit ook en ontstaat er een kettingreactie. Deze kettingreactie kan je wat ademruimte geven op hogere levels, als het echt intensief wordt.

Op het eerste zicht lijkt het zeer makkelijk en lijkt het geen hoogvlieger te zijn, maar zoals bij vele arcadegames: schijn bedriegt. Don’t die Mr Robot heeft zoals vele arcadegames maar één ding dat steeds terugkomt in het spel, maar het voert het uitstekend uit. Op hogere levels wordt het heel intensief en verslavend. Het is geen spel dat je uren aan een stuk zal spelen, maar elke dag een uurtje of twee om toch dat moeilijke level nog eens te proberen.

You’ll probably die, Mr Robot

Don’t die, Mr Robot heeft vier verschillende gamemodi: Remix, Arcade, Time Attack en Chill Out Mode. De Remix mode is zowat de standaard modus. Vijftig verschillende levels die je zeker op de proef zullen stellen. Arcade mode blijft oneindig verdergaan, met verschillende levels tot je doodgaat. In Time Attack krijg je 2 minuten en 30 seconden om zoveel mogelijk punten te halen. Chill Out Mode, tenslotte, is zoals de titel zegt een iets relaxtere modus. Hier krijg je iets meer tijd om je volgende zet te plannen. Elke modus heeft ook een leaderboard, waar je je beproevingen kan delen met de rest van de wereld.

Redenen genoeg om te blijven spelen dus. Leuke gameplay, genoeg spelmodi en een goede soundtrack. Het spel kost bijna geen geld in de PS Store en het is ook nog cross-buy. Koop je de PS4 versie, dan krijg je de PSVita versie erbij. Waar voor je geld dus. Al steek je niet uren, dagen van je leven in de game, het is het geld zeker waard.

4/5