Dying Light: The Following Enhanced Edition

De Enhanced Edition van Dying Light bevat het volledige spel en alle downloadbare content, waaronder de nieuwe The Following-uitbreiding

Techland

€59.99

09-02-2016

Dying Light: The Following Enhanced Edition (Review)

Dying Light was een van de verrassingen vorig jaar. Ontwikkelaar Techland liet de Dead Island-franchise achter zich om zich toe te spitsen op een gloednieuwe IP. De first-person zombie killing werd behouden, maar ze voegden een belangrijk gameplay element toe aan de game: parcours. Maar belangrijker, de gameplay verschilde tussen dag en nacht, waarbij het in die laatste veel gevaarlijker was om rond te lopen.

The Following

Als uitbreiding van Dying Light bouwt The Following verder op deze succesformule. Deze keer mogen we aan de slag gaan in een meer ruraal landschap waar we in contact komen met een kolonie die mogelijk immuun is aan het virus. Dit schrijven ze toe aan het aanbidden van de Mother. Crane probeert in contact te komen met de Faceless, de hoogste leden van de sekte die haar aanbidt in de hoop dit mysterie te ontrafelen. Door de toevoeging van deze occulte elementen en zelf een beetje samenzweringstheorie, is het verhaal van The Following alvast boeiender dan dat van Dying Light zelf, dat nogal aan de lichte kant was.

Naast nieuwe wapens, skills en dagelijkse quests, is de grootste verandering gameplaygewijs de toevoeging van de buggy. Met deze auto kan je je snel doorheen het landschap verplaatsen. Al moet je wel voldoende brandstof en herstelonderdelen verzamelen om je buggy te onderhouden. De buggy zelf heeft ook een aparte skill tree en je kan er zelfs wapens op monteren. Maar niets zo leuk als zombies met je buggy omver te rijden natuurlijk! We moeten wel toegeven dat we het parcoursgedeelte wat misten gezien dit plaats moest maken voor grote, doch mooie omgevingen waar je met je buggy kan doorheen crossen.

Mooi totaalpakket

The Following komt met vier extra community-mappen, waarvan eentje zelfs in de ruimte. Een leuke toevoeging, al is de ene map al wat leuker dan de andere natuurlijk. Ga je voor de Enhanced Edition het spel, dan krijg je een mooi totaalpakket dan zowel het volledige spel bevat als de The Following-uitbreiding, maar ook nog eens alle content die je kreeg met de Seizoenspas zoals de Bozak Horde-mode, de 'Cuisine & Cargo' missies, de 'Be the Hunter' multiplayermode, extra kostuums enz.

Heb je de kans nog niet gehad om Dying Light te spelen, maar ben je er wel benieuwd naar? Dan is dit het ideale moment om ermee aan de slag te gaan. Kleine foutjes en bugs niet nagelaten, biedt dit spel nog altijd evenveel plezier als een jaar geleden en biedt The Following op zich voor de veteranen een welkome toevoeging

4/5