The Crew: Wild Run

The Crew wordt nog groter met de Wild Run-uitbreiding. Verken de virtuele Verenigde Staten met moto's, dragsters en zelfs Monster Trucks en neem deel aan het ultieme event, The Summit.

Ivory Tower

€49.99

17-11-2015

The Crew: Wild Run (Review)

The Crew wordt groter en zelfs een beetje beter met de komst van de Wild Run, de eerste grote uitbreiding voor Ubisoft's openwereld racegame. Wild Run focust zich vooral op de extreme takken van de autosport en belooft heel wat spetterende actie aan te bieden, vooral voor de competitieve geesten onder ons

The Summit

De kern van Wild Run is The Summit, een maandelijks event met kwalificatieronden (2 per week) waarbij iedereen online strijdt voor het beste plekje in het klassement. Na afloop krijg je een speciaal item, afhankelijk van je eindpositie. Je stijgt in het klassement door te presteren in verschillende disciplines, gaande van de reeds bestaande testen zoals slalommen, springen en checkpoints raken, tot enkele gloednieuwe racetypes. Wat dacht je bijvoorbeeld van een stuntparcours met een Monster Truck, drag races en drifting. Een leuke toevoeging aan het universum van The Crew, vooral gezien je deze voertuigen ook tijdens het FreeDrive mode kan gebruiken. Heb je er ooit al eens van gedroomd om met een Monster Truck door de straten van Manhatten te scheuren, dan ben je bij Wild Run aan het juiste adres.

Naast de nieuwe auto's kan je vanaf nu ook op je motorfiets kruipen om te cruisen doorheen de Verenigde Staten. Ook dit is een aangename toevoeging, vooral als je zin hebt om gewoon wat rond te rijden in de grote spelwereld van The Crew. De enige bedenking die hier valt te maken, is dat de besturing van de voertuigen niet altijd optimaal is. De motoren voelen goed aan, maar de besturing is wel zeer arcadegericht en mist de kracht van biijvoorbeeld Driveclub Bikes. Het driften tijdens de drift events voelt helaas gewoon niet juist aan. De Monster Trucks en dragsters zijn wel dik in orde, met de drag races als een soort spannende minigame waarbij je reactietijd en precisie tot het uiterste worden getest.

Oude content in een nieuw jasje

Verder komt Wild Run met enkele nieuwigheden ook beschikbaar voor zij die enkel de basisgame hebben. De grootste aandacht gaat hierbij waarschijnlijk naar de opgepoetste graphics, de aangepaste physics en de verbeterde besturing voor verschillende auto's. De verbeterde graphics zorgen ervoor dat de game er net dat tikkeltje meer 'next-gen' uitziet en de game werd verrijkt met een nieuw weersysteem. Dankzij dit weersysteem kan je nu ook in regen en wind rijden en kan het weer verschillen van gebied tot gebied. Grafische minpunten zijn dat de waterplassen er niet altijd even overtuigend uitzien en dat sommige kleuren in het algemeen wat te gesatureerd overkomen. Zo hadden de bomen en grasperken soms een onnatuurlijke groentint.

Verder werden enkele sociale nieuwigheden toegevoegd. Zo kan je in de FreeDrive nu co-op stunt uitvoeren waarbij je samen (of alleen) bepaalde stunts moet uitvoeren met ingame credits als beloning. Hoe verder je geraakt, hoe groter de beloning wordt. FreeDrive Challenges laten je dan weer toe om gemakkelijk uitdagingen te maken en deze te sturen naar andere spelers. En zoek je spelers om samen een bepaalde gamemode te spelen, dan is het nieuwe 'Looking For Players'-systeem de ideale oplossing.

Zoals je kan opmaken, spitst Wild Run zich vooral toe op de competitieve multiplayer content en benadrukt het nog maar eens dat The Crew vooral een spel is om samen met of tegen andere spelers te spelen. Nieuwe singleplayer content voegt deze uitbreiding helaas niet toe, waardoor Wild Run voor sommigen misschien wat licht (en duur) uitvalt. De problemen uit de basisgame, zijnde de repetitieve en soms frustrerende aard van de missies en het vaak langdurige rijden naar verhaalmissies, zijn dan wel niet verholpen. Maar de retailversie van The Crew: Wild Run bevat zowel de basisgame als de uitbreiding, wat net als de retailversie van Destiny: The Taken King meer waar voor je geld geeft dan lief is. Heb je The Crew nog niet in huis gehaald, dan is deze editie misschien de moeite waard om eens uit te checken.

3/5