PlayStation 3 PC PlayStation 4 PlayStation Vita

Bandai Namco Games

Omega Force

€59.99

25-09-2015

One Piece: Pirate Warriors 3 (Review)

One Piece is al jaren de grootste mangareeks in Japan en de wereld met 380 miljoen verkochte volumes wereldwijd. Met concurrentie van Dragon Ball, Naruto en Pokemon was het moeilijk voor One Piece om in het Westen door te breken, maar One Piece begint eindelijk het aanzien te krijgen in het Westen dat het verdient. Het kon dan ook niet lang duren voor we met de best verkochte mangareeks aller tijden aan de slag konden gaan op de huidige generatie consoles en op PC.

Avast, me mateys!

One Piece Pirate Warriors 3 volgt het verhaal van Monkey D. Luffy, een jongen die de Piratenkoning wil worden door het vinden van One Piece, een legendarische schat die de vorige en enige Piratenkoning Gol D. Roger heeft achtergelaten. Luffy trekt eropuit en stelt tijdens zijn avonturen zijn betrouwbare piratenbemanning samen. Pirate Warriors 3 vertelt het hele verhaal van de Strohoeden, de benaming van Luffy’s piratengroep, tot waar de manga momenteel zit, hoofdstuk 800. Meer dan genoeg verhaal om je even bezig te houden.

One Piece Pirate Warriors 3 combineert net als zijn twee voorgangers de werelden van Dynasty Warriors en One Piece. Voor de Dynasty Warriors-leken: In Dynasty Warriors speel je als één personage tegenover een heel leger tegenstanders. Wat je precies moet doen kan variëren van missie tot missie, bijvoorbeeld een gebied veroveren, alle tegenstanders uitschakelen of alle generaals uitschakelen. Een ware slachtpartij is meestal het resultaat en dat is in deze Pirate Warriors 3 niet anders. Als één van de 37 speelbare personages kan je hordes piraten of mariniers uitschakelen met simpele combo’s. Elk personage heeft ook een speciale aanval die een klein leger onschadelijk kan maken. Hoe meer je met een personage speelt, hoe meer combo’s en verschillende speciale aanvallen je zal vrijspelen voor dat personage.

Gomu Gomu no genocide

Uiteraard sta je nooit alleen op het slagveld. In het geval van de verhaalmodus speel je bijna altijd met Luffy of één van zijn 8 bemanningsleden. Door middel van een metertje te vullen kan je Kizuna Rush activeren. Dit verhoogt voor een bepaalde tijd de sterkte van je personage en zijn bondgenoten. Je kan ook jouw speciale aanval activeren tijdens Kizuna Rush. Alle bondgenoten met een vol metertje zullen dan samen met jouw personage hun speciale aanval activeren en werkelijk alles dat in buurt komt van de kaart vegen. Dit kan ontzettend deugd doen bij momenten. Als je meer dan 50 tegenstanders met één aanval wegmaait, wordt alles even stopgezet, krijg je wat Japanse letters te zien en komt het aantal op het scherm dat je net hebt uitgeroeid. Top voor mensen die na een zware dag zich even willen afreageren!

Trek je ooglapje en houten been maar aan.

Naast de gebruikelijke verhaalmodus heb je ook nog de zogenaamde Dream Log. Je kiest dan je personage en wordt gedropt in een willekeurig opgestelde missie. Zo kan je geld en muntstukken verzamelen om je personage sterker te maken.

In zowel het verhaal als Dream Log heb je ook de 'SOS Rescue' optie. Een andere onlinespeler kan dan meedoen aan jouw spel om je te helpen bij moeilijkere delen in het spel. Hoewel het leuk is om samen te spelen in Dream Log, is het minder leuk om samen te spelen tijdens het verhaal. Als er iemand stopt in het midden van een sessie, kan jij ook terug opnieuw beginnen, met frustratie tot gevolg.

One Piece Pirate Warriors 3 in een aanrader voor mensen die van One Piece en/of Dynasty Warriors houden. De gameplay zit goed en grafisch ziet het er gelikt uit. Als je nog nooit One Piece hebt gelezen of gezien, en je wil eindelijk beginnen aan het verhaal dat ondertussen al 800 hoofdstukken heeft, is Pirate Warriors aan te raden. Het verhaal mist in de game wel veel van de humor en charmes die het in de manga wel heeft, maar het grote verhaal krijg je wel correct voorgeschoteld. Ik heb me als One Piece-fan ontzettend vermaakt en kan het alleen maar aanraden!

4/5